Powered By Blogger

be my friend

Sunday, June 20, 2010

Weekend Activities - Part 2, MyE meet up at Aroma Ikan Bakar

16.15pm
Right after sent Yanti to LCCT, terus pecut Cik Timah balik.. Tiba rumah tengok cuppies almost done..Nampak nya sume orang telah berhempas pulas.. Marble cheese cake baru je dibakar..Belum lagi di coatkan.. Nak gather dalam kul 17.00..Sempat ke idak ni..Saja je nak bawak cake dan cuppies.Konon2 nak celebrate Father's Day dan mana2 member yang sambut birthday dalam bulan June ni termasuk Hubby dan Abang 'Imran..

Cuppis for MyE's fathers

17.15pm
Tiba Tesco Extra tengok dah ramai dah..Kitarang kumpul sini dulu..Dah menyembanglah pulak...sambil tunggu yang lain2 tiba..

Bila dah lama tak jumpa, menyembang sakan kita..
17.40pm
Mula gerak..Bro Cheeria yang mengetuai konvoi.. Adalah lebih kurang fifteen estimas. Yang konon nya tu 7 je..Tup - tup bila nak confirm meja, tambah sekali ganda lah pulak..Tambah meriah lah..

Mula gerak keluar dari Tesco Extra...
Teman sibuk lah pulak dengan cuppies ni..takut rosak...
Masa - masa cam ni lah yang tak tahan kalau konvoi. Seronok tengok timah beratur kat jalan

18.45pm
Kami tiba di kawasan Aroma Ikan Bakar.. ALHAMDULLILAH satu kawasan parking baru telah disediakan bagi kemudahan pelanggan..Rezeki member - member Estima..Kalau tak, jem betul tempat ni.. dan gelap bila dah malam..Tuan kedai dah kaya beb...

ALLAH tak sempat edit..termasuklah pulak Waja tu..hee..

19.00pm
Semua dah tak sabar terus ke bahagian restoren, Anjung, yang memang telah dibuat reservation. Ada dalam 2o tables untuk kitarang. Every family kena beratur untuk memilih seafood yang disukai...

Sibuk mencari tempat
19.10pm.
Tengok sunset lah pulak.. Terasa macam kat Jimbaran, Bali.. Kalau dok kat rumah tu tak de lah pulak terasa ingin nak tengok mentari terbenam tu.. Anyway, memang cantik dengan angin - angin sepoi bahasa.. Ini yang best nya Aroma Ikan Bakar ni.. Sedih lah kalau ada yang tak tau nak appreciate tempat - tempat cam ni..
Abang 'Imran shot - 19.05pm
Abang 'Imran shot - 19.18pm
Ibu's shot - 19.25pm
Mine too - 17.26pm
Sempatlah pulak kami memosing..alal2 jimbaran..
19.40pm
Makanan mula dihantar ke meja - meja..Nampak memasing excited dan tak sabar.. ALHAMDULLILAH sume happy.. Macam - macam ada atas meja...Kyusuk dan tawadduk mengadap makanan..
Orang lain dah makan, tapi kami belum..Baik makan Sofea....
Sempat lak posing sebelum makan..
Norie's family
Su, Azmeera, Suraya, and Camylea
Dell and Ira's family

Dah lama menunggu, akhirnya makanan kami sampai..Pulun beb pulun.. Sepatah kata Zul mengsexykan perut..

Sotong goreng rangup
Pari bakar
Butter prawn - dish yang tak boleh tinggal
Tambah dengan Sambal Petai Udang..
Kami spent dalam RM150 ( tambah kembong goreng rangup dan dua jenis sayur)

21.00pm
Sebagai memeriah kan majlis, me and hubby saja suka - suka bawak cake and cuppies. Konon2 celebration for father's day tomorrow dan sesiapa yang menyambut birthday in June..termasuk lah hubby dan Abang 'Imran..Ramailah rupanya yang jadi birthday boys dan girls nya..Hubby, Abang 'Imran, Dila, Nasa, Anne, Kak Ani, Aida (kalau tak silap namanya lah), Azmera, Suraya, Mr President, dan beberapa orang lagi lah..

birthday boys and girls..
Juga dapatlah kitarang berkenalan dengan member - member estima yang baru.. Ada lebih kurang 5 or 6 newcomers..WELCOME to the club..So, cuppies pulak dibagi pada the drivers..Hubby wakil i..
Hubby wakil. tp cuppies kena letak balik..hee
Some of the newcomers

21.35pm
Sebagai telah dirancangkan, kami bergerak ke Firefly Park Resort. Kata Mr President, kita tinjau - tinjau dulu..Nanti boleh jadi next activity for next TT.. Aiman tak kisah.. Terus je pegi ke sana..Perjalanan lebih kurang half an hour..pasal berhenti - henti..

22.05pm
Bila tiba kat sini, masih bukak..Takkan tak nak lepaskan peluang.. Kalau nanti - nanti belum tentu pergi lagi..So, daripada tak nak pergi tadi, rasa - rasanya hampir tiga suku yang masuk ke park tu..tengok firefly..Kitarang tak join pasal baru je minggu lepas pergi.. Cuma Abang Luqman dan Abang 'Imran ikut Aunty Su, Uncle Mera, Suraya, and Camylea.

* tak amik gambar kat sini pasai menyembang..

22.50pm
Kitarang gerak balik..ALHAMDULLILAH, TT kali ini nampaknya berjaya dilaksanakan..Nampak sumenya happy.. INSYALLAH kita jumpa lagi nanti..













3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. hu..hu..jeles tgok gmbar ni..lama dah x konvoi ni...

    ReplyDelete
  3. Mila : kenapa agak nya tu ye?

    Chah: Mmg best ari tu. Lepas makan, celebrate father's day then sesiapa lahir june then adventure sikit ke firefly tu...Tak pe..len kali kita jumpa...

    ReplyDelete